2010. április 4., vasárnap

Diós-mákos hókifli


Tudom,hogy nem ilyenkor szokás sütni ezt a finomságot,de én most kívántam :-)
Még nem sütöttem,így nem volt bevált recept,ezért segítségül hívtam a jó kis google-t!!
Az első receptet,amit elolvastam Sütis néne blogján találtam,és mivel annyi dicséretet kapott,úgy döntöttem,nem is keresgélek tovább,hanem rögtön kipróbálom :-)
Nem csalódtam,isteni finom,puha tészta,szóval megtartjuk :-)
A töltelék most mák és dió volt,de szerintem lesz majd mással is!!
Recept:
A tésztához belepakoltam a kenyér sütőbe 2dl tejfölt,1,5dl tejet,25dkg puha margarint,50dkg rétes lisztet,pici sót,2 ek porcukrot,fél kocka friss élesztőt.
Bedagasztotta a gép,majd hagytam kelni kb. 30 percet.
A tésztát ketté osztottam,majd külön-külön lisztezett deszkán kinyújtottam,pohárral köröket szaggattam,majd a felét mákos töltelékkel,a másik felét diós töltelékkel pakoltam meg,és próbáltam kifli formákat alkotni belőlük :-)
Ez sajnos az első adag mákossal nem igazán sikerült,de legközelebb már ügyesebb leszek :-)
A kifliket kivajazott tepsire sorakoztattam,majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15 percig őket.
Mikor kivettem,nem beleforgattam,hanem jól megszórtam vaníliás porcukorral a kifliket.
A töltelékeket nem bonyolítottam túl,csak egy kis tejet kevertem a cukros darált mákhoz és dióhoz.
Nekem nagyon ízlik,ajánlom mindenkinek,akinek még nincs bevált receptje :-)

1 megjegyzés: