2009. augusztus 2., vasárnap

Fonott kalács


Nagyon szeretem az igazi foszlós fonott kalácsot,vajjal és egy bögre meleg kakaóval :-)
Így ideje volt,hogy én is kipróbáljam,és hát a sok kutakodás után,Limara kalácsa mellett döntöttem,mivel ő az egyik kedvenc péksütis bloggerrem,és bízom a receptjeiben!!
Fonott kalács:
Hozzávalók:
2,5 dl tejszín
2 egész tojás
1 tojásfehérje
csipet só
3 ek. cukor
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 tojás sárgája
A tésztát a kenyérsütőben bedagasztottam,hagytam kelni.Utána 6 részre osztottam,és mivel még csak kezdő vagyok , simán összefontam 3 rúddá sodort tésztát,így kettő kalácsom lett!!Méghozzá azért kettő,mert féltem egy nagyot csinálni,hátha nem sül át a közepe,ezért két kicsi kalácsot készítettem. Kikent tepsire tettem őket,hagytam még kelni,míg bemelegedett a sütő,lekentem tojássárga és tej keverékével,és előmelegített 180 fokon kb. 30 percig sütöttem!!
Nagyon jól sikerült,büszke vagyok magamra :-),persze mindez jó recept nélkül nem ment volna!! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése