2009. október 31., szombat

Csicsókás pogácsa


Íme az első csicsókás remekművem :-) Ötlet persze Dulminától,de az arányok kicsit változtak!
Nekem nagyon ízlett,érdemes volt kipróbálni!!

A recept:

  1. Megmostam a csicsókákat és feltettem főzni!Mikor megfőtt,megpróbáltam lehúzni a héjukat,kisebb-nagyobb sikerrel :-) A megmaradt csicsókát lemértem,20 dkg lett,nem olyan sok sajna :(
  2. Összetörtem,adtam hozzá 8dkg tk lisztet (mert csak ennyi volt itthon), 40 dkg sima lisztet, 2ek őrölt lenmagot (ettől féltem kicsit,de tetszett :),1 tojást (mert valahogy nekem kívánkozott bele), 2 tk só,pár tekerés bors,1,5 dkg élesztő 1 dl vízben felfuttatva.
  3. Jól összegyúrtam a hozzávalókat,majd hagytam kelni kb. 1 órát!
  4. Kinyújtottam és először az oldalait hajtottam be és újra kinyújtottam,majd a tetejét meg az alját hajtottam be,és megint kinyújtottam és már szaggattam is!
  5. Tepsibe pakoltam őket,a tetejüket lekentem egy maradék tojás fehérjével és a felére tettem egy kis reszelt sajtot!
  6. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-40 percet sütöttem!
  7. Nekem a sajtos meg a sima változat is nagyon ízlett!! A gyerekek inkább csak a sajtos változatot ették :-))

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett! Jó ötlet a sajt, én is ki fogom próbálni dió helyett így is.

    Eredetileg valóban tojással volt a recept, csak mivel én azt nem használok, lett nálam a tojásmentes változat az őrölt lenmaggal (1 tojás helyett 1 ek. őrölt lenmag + kb. 1/2 dl víz, persze csak kötőanyagként, viszonylag kevés tojás helyett működik).

    VálaszTörlés
  2. Akkor már értem miért hiányzott a tojás :-) a lenmag viszont jó ötlet,meg egészséges is,szóval majd másba is ki fogom próbálni!!
    A csicsóka pucolással kicsit bajban vagyok :-(
    A sajt szerintem feldobja kicsit,próbáld ki!:-)

    VálaszTörlés