2009. október 6., kedd

Krumplis pogácsa


Még sose sütöttem krumplis pogácsát,de vasárnap ebédre gulyáslevest főztem,és gondoltam milyen jól menne mellé :-)
Így hát kutakodtam a neten,találtam sok receptet,és azokból megalkottam a sajátomat!!
Nagyon jól sikerült,a tészta igazán lágy lett,sülés után is finom puha maradt,sikerült nem túlsütnöm :-)) Pont tökéletes lett!!

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 30 dkg sós vízben főtt burgonya
  • 10 dkg zsír (nálam most kacsa zsír)
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • fél kocka friss élesztő
  • 2 tk só
  • 1 tk cukor
  • tetejére: 1 felvert tojás

A hozzávalókat bepakoltam az imádott kenyér sütőmbe :-) ami jól bedagasztotta,és megkelesztette!!! Lisztezett deszkára borítottam,kicsit átgyúrtam,kinyújtottam,tetejét megmintáztam,kiszaggattam és tepsibe sorakoztattam.A felvert tojással lekentem,180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem!!

1 megjegyzés: