2009. október 26., hétfő

Gombócos káposzta...


...vagy töltött káposzta,ki hogy nevezi :-))
Természetesen a saját házi készítésű savanyú káposztámból !!
A gombóchoz kb. fél kg darált húst használtam.Ment hozzá 2 tojás,1 nagy marék rizs,1 kis fej vöröshagyma apróra vágva,só,bors,piros paprika.Jól összegyúrtam és elkezdtem pakolni a fazékba.Először egy kis réteg savanyú káposzta,rá egy sorba,nem túl szorosan pár gombóc,közéjük kis darabokra vágott valami füstölt,most pl:sonka,1-2 babér levél,még egy sor káposzta és gombóc,a tetejére káposzta.Volt két káposzta levelem,úgyhogy két gombócot becsomagoltam.
Ha a fazék megtelt,akkor ilyenkor kéne bele egy kis üveg sűrített paradicsom,de mivel én elfelejtettem venni,így 5 kis paradicsomnak lehúztam a héját,és összeturmixoltam,és ez került bele,meg még egy kis víz,hogy ellepje.Sóztam,szórtam rá pár szem egész borsot.
Mikor megfőtt,vékony rántással berántottam.
Az én káposztám nem volt túl savanyú,így nem kellett kimosni,meg én szeretem is ha kicsit savanykás :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése