2009. június 30., kedd

Burgonyás kenyér

Az ihletet Limara Rusztikus bugonyás kenyere adta,de nekem nem volt minden hozzávalóm,kovászt se csináltam tegnap,mivel ma reggel találtam ki,hogy kenyeret kéne sütni a főzelékhez,meg ha már ilyen jól sikerült a zsemlém,lehet,hogy most a kenyér is sikerülne :-)
Próbáltam már régebben is,de valahogy sose voltam megelégedve vele.De a Limaránál olvasott zacskóban sütés kedvet hozott,meg persze a gyönyörű kenyerei :-)


Így hát most saját receptet alkottam,és teljes mértékben meg vagyok vele elégedve,a külsejével,belsejével,ízével egyaránt !!!

Burgonyás kenyér:
-50dkg sima liszt
-25dkg sós vízben főtt,áttört burgonya
-2KK cukor
-2KK
-3dkg élesztő
-1dl a burgonya főző vizéből
-1dl tej
-2EK olaj
A hozzávalókat bepakoltam a kenyérsűtőbe,megdagasztottam és megkelesztettem benne.
Mikor megkelt,lisztezett deszkára borítottam,próbáltam valami formát adni neki :),és beleraktam egy sütő zacskóba,amit beletettem egy tepsibe.Kicsit megijedtem mikor láttam,hogy odaragadt a zacskó a tésztához,gondoltam,na ebből megint mi lesz:),de mikor sülés után simán kicsúszott a zacskóból,megnyugodtam :-)
A zacskóban még kb. fél órát hagytam kelni,és 200 fokon sütöttem 40percig,ami pont elég volt neki!!

Kedvet kaptam a sütögetéshez,és úgy döntöttem,hogy beszerzek majd többféle lisztet,meg magokat,és kisérletezgetni fogok,mert hát a házi kenyérnek párja nincs :-)

3 megjegyzés:

  1. Ma meg fogom sütni! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Megsütöttem! Isteni! A Párom azt mondta, hogy többet nem vehetek kenyeret, ilyet kell sütnöm:) Mégegyszer köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Örülök,hogy ízlett,nálunk is nagy sikere van!!:-)

    VálaszTörlés