2009. június 30., kedd

Tökfőzelék

Még tegnap eldöntöttem,hogy jó lenne kifogyasztani a fagyasztóból végre a még tavalyi,téli cuccokat,mert lassan jönnek a frissek!!Így ma tökfőzelék volt az ebéd,mivel találtam egy zacskó tököt,meg egy zacskó cukkinit is,mert én azt is szoktam elrakni gyalulva,szóval kétféléből készült ma a főzelék!

Tökfőzelék:
Olajon hagymát pirítottam,mikor megpuhult,felöntöttem kicsi vízzel,szórtam rá pirospaprikát,és rotyogtattam egy kicsit,hogy sűrűsödjön.Ráraktam a tököket,kicsi vizet is öntöttem rá,sóztam,megszórtam friss kaporral,löttyintettem bele egy kevés ecetet,hagytam főni egy kicsit.Addig tejfölben elkevertem 1 EK keményítőt,ezzel besűrítettem a főzeléket.
Egyik kedvenc főzelékem,és hála isten párom is,meg a gyerekek is szeretik :-)
Feltétnek sütöttem hozzá kész rántott csirke mellet,mert az is volt egy fél zacskó a fagyóban!

2 megjegyzés:

  1. Ugyanígy készítem, kivéve, hogy nem keményítőt, hanem lisztet használok a sűrítéshez. A Párom és a gyerekek is imádják. Én még hidegen is :)

    VálaszTörlés
  2. Igazad van,hidegen is finom,én is szeretem,meg a kelkápsztafőzelék fini még hidegen:)
    A keményítő kicsit egészségesebb,mint a liszt,ezért használom:)és szerintem krémesebb is tőle a főzelék!!

    VálaszTörlés