2009. június 29., hétfő

Zsemlét sütöttem :-)

Ma délelőtt megsütöttem életem első zsemléjét :-) Nagyon boldog vagyok,mert egészen jól sikerült!! A receptet E.Margit oldalán találtam,és szinte ugyanazt sütöttem meg,némi variálással!


Egyszerű zsemle:
-55dkg sima liszt
-5dkg zabpehely
-2dkg burgonya pehely
-2dkg margarin
-1,5dl tej
-2dl víz
-kés hegynyi aszkorbinsav
-1,5kk
-1kk cukor
-2dkg élesztő
A hozzávalókból kenyérsütőgépben tésztát dagasztottam.Lisztezett deszkára borítottam,és 16 egyforma részre osztottam.A zsemle megformázásában a Limara oldalán látott videó segített nagyon!Egészen formás kis zsömiket sikerült alkotnom :-) Lisztezett tepsire sorakoztattam őket nem túl közel egymáshoz,és még legalább 30-40 percet hagytam kelni,amíg bemelegedett a sütő.A sütőbe tevés előtt lekentem mindegyiket vízzel,és a felét megszórtam szezám maggal.
Kb.200 fokos sütőben sültek 30 percet.
Már több,mint a fele elfogyott,szóval nagy sikere van,de azért majd kísérletezgetek más receptekkel is.
Azt hiszem mostantól kevesebbet fogok a boltba menni zsemléért :-) !!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése