2009. június 18., csütörtök

Meggy dzsem

A szembe szomszéd háza előtt van egy szép nagy meggy fa,ami roskadásig van meggyel,és a szomszéd asszonyom azt mondta,hogy szedjek nyugodtan,amennyit csak szeretnék!
Így hát két napja csináltam próbaképp belőle dzsemet,amihez kimagoztam és rögtön a lábasba tettem,ahol elkezdtem főzni,elkevertem benne egy csomag 3:1-ben dzsemfixet,később nagyon kevés cukrot tettem hozzá,nem akartam,hogy agyoncukrozott legyen,hanem maradjon kicsit savanykás :-) Mikor már rotyogott,krumpli nyomóval kicsit áttörtem,de azért darabos maradt rendesen,mert így szerettem volna!Forrón üvegekbe raktam,pár percre fejtetőre fordítottam őket,utána mentek a száraz dunsztba!!
3 nagyobbacska teli üveg lett,meg egy félig,amit már meg is kostóltam,és valóban egész pikáns,savanykás lett :-) Ma,vagy holnap is csinálok még,de akkor lehet egy kicsit több cukorral :-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése