2009. június 26., péntek

Sertéskaraj vadasmártással

Ma az egyik kedvenc ételemet készítettem most épp sertéskarajból,mert az volt itthon!
Amúgy nyúlból szeretjük a legjobban,de szoktam marhahússal,és csirkével is próbáltam már.
Nekem végül is mindegy milyen hús van mellé,mert azt a finom zöldséges szaftot szeretem a legjobban :-)
Leírom én hogyan szoktam készíteni,mert szerintem ez is az az étel,amit mindenki úgy csinál,ahogy megszokta vagy tanulta! Én is anyukámtól tanultam,mint szinte minden alap ételt :-)

Úgy kezdem,hogy a hússzeleteket lesózom,és egy nagy lábasban,amiben majd főzni fogom,elősütöm őket.Kiszedem,félre teszem.A visszamaradt olajban cukrot pirítok,erre kerül egy felkockázott hagyma,amit kicsit megpárolok.Utána rádobom a jó sok felkarikázott répát,és fehérrépát,mondjuk az utóbbit nem mindig szoktam,csak ha van itthon!A zöldségeket is kicsit átpirítom,majd felöntöm vízzel,fűszerezem sóval,borssal,majoránnával,2-3 babérlevéllel és teszek bele egy-két evő kanál mustárt,most épp dijonit,ettől sokkal ízletesebb,én nagyon szeretem:-),és elméletileg még citrom karikák kellenének bele,de ha nincs akkor csak citromlét szoktam löttyinteni bele!
Ha felforrt,visszateszem bele a hússzeleteket,és együtt főzöm,míg a hús megpuhul.Ha puha,ismét kiszedem a szeleteket,meg a babérleveleket,a lábasba botmixert merítek,és jól összeturmixolom.Visszateszem a tűzre,tejföllel behabarom,amibe én keményítőt szoktam tenni liszt helyett,megkóstolom,ha tökéletes,akkor visszateszem a húsokat,kicsit átmelegítem,és már tálalható is.Én tésztával szeretem,mert nagyon tésztás vagyok,de szoktam zsemle gombócot is csinálni hozzá,mert apa azzal szereti igazán :-)

6 megjegyzés:

  1. Ezt én is nagyon imádom. Ha nyúlból készíted, az vadnyuszi, vagy netalántán házi?

    VálaszTörlés
  2. Igen házi!Régen volt pár nyulunk,amiket tenyésztettünk,de már jó régen nem ettünk nyuszit!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó, akkor tényleg tudtad, mi főtt a fazekadban. Korábban én is majdnem nyúlgazda lettem, de nincs szívem egyszerűen levágni szegény párát. meg nem is tudnám hova tenni.(Persze, amikor már rotyog a fazékban, valahogy más színben tűnik fel az embernek a nyúlvágás!)

    VálaszTörlés
  4. Hajnal, olyan jókat főzöl, háziasakat, ízeseket, hozzáférhető alapanyagokból. kár, hogy nem tudok hozzád befizetni ebédre! :-D

    VálaszTörlés
  5. Ennek az az oka,hogy IMÁDOK enni :-)Hála isten főzni is szeretek nagyon!A hozzáférhető anyagokhoz csak annyit,hogy anyagilag sajna nem vagyunk eleresztve,szóval leginkább egyszerű,olcsó hozzávalóból szoktam főzni,meg abból ami itthon van,vagy termett a kertben,pedig nagyon szeretnék különleges,egzotikus ételeket is kipróbálni,mert pl. imádom a kínai konyhát!:-)
    Talán majd egyszer,ha nyerek a lottón :-))

    VálaszTörlés
  6. Hát, én imádok enni, főzni viszont nem szeretek!Ezért mindig Hédi spejzában leselkedek, ő hasonló modorban főz, mint Te! :-)

    VálaszTörlés