2009. június 21., vasárnap

Meggyes márványlepény

Ma végre sütöttem valami meggyeset :-)
Pár napja olvastam ezt a nagyon guszta sütit Limaránál
és annyira megtetszett,hogy muszáj volt kipróbálnom!!

Hozzávalók:
30 dkg liszt
30 dkg cukor
25 dkg Rama margarin
1 vaníliás cukor
1 sütőpor
1 citrom lereszelt héja és leve
6 tojás
1 ek. kakaó por
1 kg kimagozott meggy
A puha margarint habosra keverem a cukorral, vaníliás cukorral. Mikor már szép levegős, kifehéredett, belereszelem a citrom héját, belefacsarom a levét is.(nekem most nem volt itthon citromom,úgyhogy csak egy kis citromlevet öntöttem bele) Egyenként keverem hozzá a tojások sárgáját, mindet jól beledolgozom, mielőtt a következőt is hozzáadom. A tojások fehérjét egy csipet sóval keményre verem. A lisztbe keverem a sütőport, majd a vajas tojáshoz szitálom, összeforgatom. Óvatosan keverem bele a tojások felvert habját. A masszát kettéveszem, egyik felébe szitálom a kakaó port. Sütő papírral kibélelek egy nagy tepsit. A kétféle masszát kanalanként, váltakozva teszem bele, majd egy hurka pálcával óvatosan megkeverem, nem kell nagyon, csak mintha csíkokat húznék bele. A kimagozott, lecsepegtetett meggyet megforgatom egy kevés lisztben és egyenletesen a masszára szórom.180 fokos sütőben én 30 percig sütöttem !
Mindenkinek nagyon ízlett :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése