2009. június 7., vasárnap

Lekváros bukta

Mivel iszonyúan kívánom mostanában az édességet,gondoltam sütök ma valamit :-) A bukta a kedvenc sütijeim egyike,és van egy jó receptem,ami szerintem elég finom!Már nem tudom pontosan honnan szereztem,de az biztos,hogy a netről van,csak azt nem tudom kitől!Szóval bocsi,hogy nem tudok forrást írni hozzá!

Hozzávalók:
25dkg finomliszt,25dkg rétesliszt,3dkg élesztő,350ml tej,5dkg porcukor,4g só,1 egész tojás,90g vaj,és 120g vaj a forgatáshoz,tölteléknek sütés álló lekvár
Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítünk!Én a tálas robot gépem dagasztó lapátjával szoktam készíteni,így könnyítve a munkámat :-) Ha megkelt,35x42cm-es tégla lappá nyújtjuk (vagy amekkorára sikerül,én nem szoktam méregetni:),és 33 db 7x7cm-es négyzetekre vágjuk.Megtöltjük lekvárral,feltekerjük,olvasztott vajba forgatjuk,utána nem túl szorosan egy tepsibe egymás mellé pakoljuk őket!Kb. 20 percig még kelesztjük,amíg bemelegszik a sütő,és 180c fokon25-30 percig sütjük!Én légkeveréssel 160c fokon szoktam sütni,amíg szép barna lesz a teteje!!Ha kicsit kihűlt,jól megszórom porcukorral :-)
Jó étvágyat hozzá!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése